Kristi Shrewsbury's

Tuesday, February 26, 2008

Kaebused

Täna hommikul võtsin ma kätte ja asusin aktiivselt pulmakorraldamise ebameeldivamate külgedega tegelema. Sellest võib välja lugeda, et meeldivad asjad on mul juba tehtud - külaliste nimekiri kokku pandud, koht on valitud, abilised on valitud, Steve'ile on kohustus kätte antud pulmalehekülg teha ja... kleit on ära ostetud.

Nüüd on vaja veel ainult paberimajandus korda ajada, Saku mõisale palju raha maksta ja välja mõelda, kuidas me neid inimesi oma pulmas siis tegelikult lõbustame. Ja siit algab virisemine, kuna huvitaval kombel ei lähe asjad kunagi nii, nagu esialgselt plaanitud. Illustratsioonina esitan teile oma esialgse plaani ja asjade praeguste seisu:

Esialgne plaan
Ma valin välja pulmakoha ja külalised ning panen paika üldise plaani. Esitan selle plaani pulmakorraldajale, kes detailid paika paneb ja selle eest tasustatud saab.

Kõik on äärmiselt lihtne ja loogiline ja ma ei pea oma vaeseid pruutneitsisid ega perekonda eriti kurnama.

Tegelikkus
Ma valin välja pulmakoha ja avastan, et toitlustus tuleb ka sealt tellida. Väga hea! Üks asi vähem, mille pärast muretseda. Kontakteerun mulle soovitatud pulmakorraldajaga ja tundub, et oleme üksteise soovidest aru saanud. Uurin perekonnaseisuametist, mis paberid on vaja hankida, et välismaalasega Eestis abielluda. Tuleb välja, et selleks on vajalik tõend eelnevate abielude puudumise/lahutamise kohta, mis on vaja apostillida ning notariaalselt tõlkida. Tolle tõendi kehtivusaeg pidavat määratama väljastavas riigis.
Helistan siinsesse omavalitsusse, et teada saada, kaua neil vajalike paberite tekitamine aega võtab. Onu telefoni otsas ütleb (väga aeglaselt ja selgelt oma sõnu hääldades), et paberi väljastamine võtab 6 (!!!) nädalat ning kehtivusaeg sõltub riigist, kuhu tõend läheb.
Kas märkasite kerget ebakõla?

Ei lase ennast sellest heidutada, otsustan, et selle segaduse klaarimiseks on aega veel piisavalt ning sõidan selle asemel Eestisse, et seal sõpradega kohtuda ning muuseas ka pulmakorraldajat näost näkku näha. Kohtumine läheb hästi ja jään edasisi teateid ootama.

Varsti pärast Inglismaale tagasitulekut kuulengi, et nõusoleku meile pulmavanaks tulla on andnud üsna hea tegija. Hinnaks on aga märgitud number, mida enne paar korda lugema pidin, kui see õigeks tunnistatud sai. Nii suur oli see! Mõningane netis surfamine näitab, et kehtivast turuhinnast oli see vähemalt poolteist - kui mitte kaks - korda kallim. Olgu, saan aru, et eesti-inglisekeelset segapulma on keerulisem teha, aga et ta niipalju keerulisem on, seda küll ei teadnud.

Olen üsna ärritunud, aga õnneks leian Linda MSN'ist, kes mu kaebusi kuulab ja siis paar pulmakleitide website'i mulle rahustamiseks ette söödab. Tore on leida enda ümber inimesi, kes sind nii hästi tunnevad, et teavad mis sinu närvilisuse vastu aitab.

Kirjutan pulmakorraldajale, et kahjuks ei suuda endale sellist summat lubada ja kuuleme vastuseks, et otsingud jätkuvad. See kõik toimub jaanuari alguses ning hiljem pole temast enam midagi kuulda olnud, isegi mitte vastuseks minu e-mailidele. Ma arvan, et praeguseks võib vist öelda, et koostöö temaga on lõppenud.

Tuleb tunnistada, et alguses olin sellest ikka üsna löödud, kuna lootsin, et pulmakorraldaja on organiseerimisel suureks abiks. Nüüdseks olen sellest üle saanud ja hakanud alternatiivsete ideedega mängima. Eks paistab mis sellest välja tuleb. Aga... vähemalt kleit on mul olemas!

Labels:

2 Comments:

  • Ausõna see kleitide ette söötmine oli puhtalt alateadlik...

    By Blogger ell, at 10:51 am  

  • Aga vähemalt suutsid sa ka midagi positiivset kõiges leida :)
    Ja kui ma saan kuidagi abiks olla, aiis anna teada :)

    By Blogger Mant, at 6:14 pm  

Post a Comment

<< Home